Gårdagen-skitkul!

Åh, igår. Det var så kul! Jag kände inte alla som kom, men i alla fall nästan. Det blev över 40 personer som kom. Dom som vi var med i Italien kom också. Heikki och Stina. Inte barnen dock. Dom ända "barnen" som var på festen var jag, Simon, David och Nicollina. Vi hade kul. Vi lekte burken tex, när det hade blivit mörkt. Varför är det alltid så, att när man ska gömma sig, så blir man alltid toa-nödig!? Aja, det blev jag i alla fall... Först åt vi en massa godis. Sen åt vi kräftor. Min pappa grillade ett helt lamm, som blev skitgott. Så det åt vi efter kräftorna. Sen senare på kvällen så åt vi kladdkakan. Den som jag och Simon bakade. Eller 'dom' kanske jag ska säga, vi gjorde ju sex stycken! Riktigt god! Jag orkade en tugga, sen tog det stopp, jag åt inget mer efter det på hela kvällen. Det blev många tal, min farmor gjorde en 'rap' och så vidare. En hel del alkohol också, de flesta vuxna blev väl lite smålulliga. Så när det var dags för dans, så åkte vi. Hem till Nicolina och David alltså. Jag och Simon sov alltså hos dom i natt. Vi åkte väl från festen vid tolv-tiden. Kom fram till Åkersberga vid ett. Vi gick och la oss på direkten.
I morse vaknade vi vid 10. Tidigt, jag vet. Men vad gör man? Jo, jag vet, man går upp. Vid 3 ungefär kom min mamma och pappa och hämtade oss. Innan vi åkte därifrån så åt vi lunch. Jag och Nicolina hade bakat också, haha! Så vi åt kladdkaka idag också! Jag somnade i bilen hem. Det blev ingen middag idag, för jag är inge hungrig. Men jag kanske tar en macka senare, jag vet inte.
Nyss så kollade vi på en DVD som vi fick av Stina och Heikki. Den var skitgullig, dom hade gjort ett bildspel från när vi var i Italien! Massa roliga videos och bilder. Tack snälla!

Att bropå nåt annat, så har jag funderat över det här med Konfirmation. Jag vet inte om jag vill, men om jag gör det så måste jag döpa mig, för jag gjorde inte det när jag var liten. Så det är väl det som tar emot lite... Men jag får se hur jag gör. Jag tror att jag hoppar det, men jag vet inte.

Stora kramar, och tack alla som var hos oss igår. Det blev så kul, det går inte att beskriva så bra, men det blev Jävligt lyckat i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Marre

Kul att läsa om festen som jag var med på! Mycket om kladdkakorna! De var verkligen smaskiga, kom gärna till mig någon gång och baka kladdkaka

Puss från farmor

2008-09-08 @ 16:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0