Hemma från Göteborg

Hallo alla supergoa' !
Jag kom hem från Götet i fredags. Det första vi blev bemötta av när vi kom hem var en *urk* stank av kattbajs. Fattar ni!? Min ena katt (den som är mest skyldig) hade skitit ner hela vårt hus. Hon var ju inte precis bra i magen heller, om man säger så. Så det första vi fick göra var att rengöra hela huset och sen vädra hela kvällen. Inte precis det roligaste som finns.
Men vi hade det bra i Göteborg i alla fall! Vi kom dit på tisdags eftermiddagen. I två nätter sov vi hos våra kompisar Kenneth och Marie och deras två barn Stella 8 och Liam 5. Vi hade jätte mysigt och för det mesta så hoppade jag, Stella, Liam och Simon på deras studsmatta. Det var kul och alla barnen flög, eftersom att jag var tyngst, haha! På onsdagen var våran familj på Liseberg. Det var såklart jätteroligt, förutom att det var otroligt mycket folk. Vi var där i 6 timmar men hann bara åka 3 attraktioner. Och det är ju inte precis mycket. Men det gjorde faktiskt inte så mycket. Jag åkte Lisebergsbanan, Balder och Höjd-Skräcken (som är som Frittfall ungefär). Jag skulle ha åkt Kanonen också, men det sket sig tyvärr. Vi hade stått i kön i ungefär 35 minuter. Just när vi skulle ställa oss i köerna för vilken vagn man ska sitta i, så blev det ett "tekniskt fel" så alla var tvugna att gå igen. Trist! Aja, vi åt i alla fall god lunch och sen så vann vi lite saker. Det finns ett spel som heter Balder-Racet, och där spelade vi två gånger. Den andra gången vann jag, men jag var tyvärr 3 sekunder ifrån att vinna en groda, så jag fick bara en liten nyckelring... Sen satsade jag lite (mycket xD) pengar på att skjuta basket, men vann aldrig tyvärr, även om det var riktigt nära ett par gånger. Sen vann jag plopp. Jag fick tyvärr "bara" första vinst, så jag fick fem stycken plopp. Man behöver nämligen få stjärn vinst för att få en sån där stor. Men vi vann en stor kexchoklad i alla fall och det var ju bra!
På torsdagen så gick vi med Kenneth, Liam och Stella ungefär 3 km. Vi gick till ett ställe där man kunde bada. Det var ju tyvärr inte så bra väder, men vi doppade oss i alla fall. Sen fiskade vi krabbor. Det är så otroligt kul, jag älskar det! Synd att man typ bara kan göra det på västkusten. Man behöver bara ett snöre där man har knytit fast en klädnypa. Sen får man leta i vattnet efter musslor som man sen öppnar med hjälp av en sten. Så nyper man fast musslan i klädnypan och så är det bara att kasta det det i vattnet. Vi fick sammanlagt 14 stycken som vi sen kastade i igen. En annan dag så hade tydligen Stella och hennes kompis fått 73 krabbor på en timme.
Natten till fredag sov vi hos min pappas morbror. Han fick barnbarn på natten också, och det var hans första. Så han blev såklart jätteglad.
På fredagen så åkte vi ju hem till Stockholm igen.
I lördags så var jag hos Nicolina. Jag sov över där också. Sen på söndagen (igår) så var jag tvungen att åka hem vid två-tiden, för att gå på terminens första träning! När jag satt i centrum och väntade på 474-bussen så kom jag på en grej. Vilket jävla ghetto jag bor i. Gustavsberg. Fy, det är så tråkigt! Samma gamla människor som sitter där på sina parkbänkar dagarna i ända. Samma gamla fullgubbar som sitter och flummar i en busskur. De "coola" (som de kallas) tjejerna och killarna i min ålder som står där i ett hörn och röker och snackar skit. Allting är ju alltid detsamma. Ingenting händer. Jag säger som Amanda (glassistoralass.blogg), jag vill flytta till STAN! Där händer det ju i alla fall grejer! Där finns det väl alltid nån rolig människa. Aja, jag tänker flytta hemifrån så fort som möjligt, även om det kanske inte blir än på ett tag.
I alla fall var träningen väldigt kul, och det var faktiskt inte lika jobbigt som jag hade trott.
Idag har jag träningsverk kan jag säga. Jag har varit inne i stan hela dagen med min mamma och pappa. (Brorsan är på fotbollsläger). Vi skulle fixa ett bankomat-kort till mig. Det kommer komma om ca tre dagar tror jag. Sen åkte vi till Sickla, Åhléns. Jag köpte en almanacka till skolstarten.

Livet är gött, puss på alla!


Flyttar gärna hit. Sthlm som finast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0