Amanda Ernström

Tänk att få vara vän med en sådan underbar männinska som du, Amanda.
Det är verkligen inte alla som har den turen att få ha en sådan fin och underbar vän.
Jag vet att du redan har en bästis.
Jag hoppas verkligen den bästisen inser vilken tur hon har,
Som har en sådan fin människa till bästavän.
Amanda, jag kanske kallar dig för bästavän.
Det är för att du är en av mina närmaste vänner.
Men du vet att jag har andra bästisar också.
Jag har flera.
För oss två kanske 'bäsis' betyder två helt olika saker.
Du kanske har en,
En som står dig allra, allra närmast.
Du är min bästavän.
Men jag behöver inte vara din.
Huvudsaken för mig är att du är min vän.
Det behöver inte vara bästa vännen.
Bara att du står där, lyser upp min dag, kanske mitt i den mörkaste vinternatten-
Det betyder jätte mycket för mig.
Den som just du har utsatt till bästavän borde vara den lyckligaste på jorden.
Hoppas hon är det.
Hoppas hon värdesätter dig som sin viktigaste ägodel.
För det är du värd, Amanda.
Om jag någonsin skulle vara i vägen för er,
Sabba och förstöra er vänskap på något sätt,
Så skulle jag ta ett steg åt sidan.
Så länge det är det som känns bäst för dig.
Jag gör det som känns bäst för dig.
För jag värdesätter dig som min bästa vän.
En av mina bästa vänner.
Trots att du har en bästavän,
Att det är hon du har störst plats för i ditt hjärta,
Så ska du veta att jag alltid, alltid finns här för dig.
Finns här vid din sida.
Står här vad som än händer.



/  Elin Landqvist.

Kommentarer
Postat av: amanda

det var den finaste texten

någon någonsin skrivit om mig :') <3

2008-12-08 @ 16:39:20
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0