Julen är inte slut än, gott folk

Hallå finfina ni!
Har ni haft en bra julafton? Det har jag. Den bästa på länge faktiskt. Nu ska jag berätta lite om min julafton för er.
På morgonen vaknade jag tidigt. Jag antar att det bara var för att det var julaftonsmorgonen... så allt det där julbarnsliga i min kropp kanske inte har förvunnit trots allt? I varje fall så vaknade jag klockan halv åtta. Jag låg och smsade i min säng fram tills klockan var en halvtimme senare, då jag gick upp. I hela huset hade tomten fixat i ordning. Tänt en massa fina ljus, lagt upp allt julgodis i olika skålar som stod överallt i huset, tänt granen, fixat julfrukost med mera. Jag och Simon (brorsan) åt våran frukost och satte oss sedan för att vänta på att få öppna julklappar. I våran familj öppnar vi ungefär ett paket var på morgonen och resten tar vi på kvällen. (Jag sammanställer sedan nedan allt jag fick under dagen). När klapparna var öppnade gick min mamma och pappa ut på promenad och jag och Simon kollade på en konsert jag hade fått på dvd. Den var asbra! Vid tolvtiden hade vi alla fixat i ordning oss. Jag hade satt på mig min nya fina klännning och så. Tyvärr tog jag ingen bild på mig när jag hade på mig den. Jag vet att det var ett par som ville att jag skulle göra det, men det blev inte så bara. Vi tog bilen till Bromma där mina kusiner bor. Där åt vi lunch- och gissa om det var gott !? En massa köttbullar, prinskorvar, sallader, sillar, mer korvar, potatis, julskinka och allt annat ni kan tänka er på ett julbord. Jag åt så att min klänning nästan sprack, det var på gränsen kan jag lova. Som tur var gjorde den inte det dock. Klockan tre var det Kalle Anka och det är jag tvungen att se för att få den rätta julstämningen. Det var samma som varje år, men konstigt nog så har jag inte tröttnat, trots att jag sett det 14 år nu. Vid femtiden åkte vi hem och väl hemma öppnade vi alla underbara julklappar. Nu tänker jag berätta vad jag fick:

§ En inspelad konsert med Red Hot Chili Peppers.
§ Presentkort på H&M - 300 kr
§ En sjal
§ En bok: 'Det här är allt' - 843 sidor
§ Benvärmare
§ Ett linne
§ Örhängen och läppglans
§ En värmedyna
(en sådan man kan fylla med varmt vatten och tex ha vid fötterna när man fryser)
§ Ett basketställ
§ En stol
till mitt rum
§ En affisch med Red Hot Chili Peppers
§ Ett par grå chinos
§ Dvd:n med Björn Gustafsson: 'Ett livsverk'
§ Photoshop Elements 7

Så, det var allt - och inte så lite heller, för den delen.
Men frågan är: är det inte nu allt det roliga börjar? Jo, jag tror det. Det är nu man kan använda alla sina saker, det är nu alla roliga filmer går på tv, julgodiset är inte slut på låååånga vägar, så ät på bara!, det är fortfarande lov vilket betyder att man kan chilla i två-tre veckor till! och slutligen (fast det här gäller nog bara mig) : Födelsedag den 8:e januari! Tyvärr så var skolan tvungen att börja just precis den dagen!? Vilket gör mig lite smått förbannad, men vad ska man göra?
Ha det så himla skönt nu, och ha en fortsatt trevlig jul.

GOD JUL!


Kommentarer
Postat av: amanda

sv. det tycker jag meeeeeeeeeeeeed :D :D :D !

2008-12-25 @ 17:43:44
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0