Hemma igen! Åker igen...

Men hej alla små barn!
Nu är jag hemma från värmen. Jag har ju varit i Italien. Det har varit 35 grader i skuggan typ alla dagar. I havet var det 25 grader. Jag har haft det jätteskönt! På Arlanda innan vi skulle åka dit så träffade vi några kompisar och det visade sig att dom skulle till samma ställe som vi. Och det är jag verkligen glad över. Utan dom så skulle nog resan varit lite småtråkig. Men när dom var med så var det full rulle hela tiden. Stina och Heikki har tre superhärliga barn. Joel 8 och tvillingarna Kalle och Leo 5. Kalle och Leo är hyperaktiva ungar som har varit jättekul att lära känna bättre och Joel är jättesnäll men inte fullt lika hyperaktiv. Han lärde sig simma när vi var där och så lärde han sig att titta under vattnet ( i poolen ) utan cyklop. Det var jag och Simon som lärde honom typ. Jag tror ( eller vet ) att han blev glad!
Jag har varit tjock och ätit pizza typ hela tiden, men jag orkar inte bry mig. Nu får jag väl bli nyttig igen då.
Det här var den bästa resan jag har varit med om! Det var varmt hela tiden och nu har jag blivit brun efter att ha stekt ganska mycket i den gassande solen. Hoppas inte det bruna försvinner nu!
Jag måste bara berätta om en sak som vi gjorde på min pappas 40-års dag. Först åt vi på restaurang tillsammans med våra vänner. Det var jätte trevligt och vi skrattade mycket. Sen gick vi tillbaka till hotellet. Vi gick strandvägen. I Italien blir det bäcksvart redan klockan nio på kvällen, så vi gick där i mörkret och hade de svalkande vågorna under våra fötter. När vi kom tillbaka till vårat hotell så satte vi oss i "baren" och kollade på några som dansade en liten stund. Sen gick vi upp till vårat hotellrum och satte oss ute på framsidan och pratade ( gjorde typ det varje kväll/natt ). Snart bytte vi om till badkläder och gick ner till stranden. Det var varmt lufen fastän klockan var halv ett på natten. Så tog vi oss ett härligt dopp under den stjärnklara himlen och månen som lyste. Det var nog det härligaste vi gjorde på hela resan.
Jag har inte köpt så mycket under resan, bara ett par armband, ett par shorts och en varsin liten sak till Amanda och Sofia. Min brorsa köpte en as cool Svampbob-badmadrass. Störtskön! Älskar Svampbob!
Efter två veckor var det dags att åka hem. Bussen från vårat hotell gick vid 8-tiden på kvällen. Det var många barn i bussn som blev åksjuka och spydde. Tur att jag satt där och lyssnade på hög volym på min iPod och höll för näsan, annars hade nog jag också spytt! Vi kom fram till flygplatsen två timmar senare och fick stå i en lång kö för att checka in vårt bagage. Flyget var försenat så vi kom inte iväg förrän klockan ett. Vi åt mat på flyget, sen somnade alla. Alla utom jag typ. Så jag satt bara där och lyssnade på musik och tittade ut genom fönstret och såg en skitfin soluppgång. Vi kom till Arlanda vid fem. Vi sa hejdå och kramade om vår kompisar. Klockan var sju när vi kom hem till huset. När vi kom hem så var det första jag gjorde att lägga mig i sängen och sova. Jag sov till 11. Nu är klockan 9 på kvällen och det känns verkligen INTE som att det var i morse jag satt på flyget. Nu ska jag snart sova. Jag är jätte trött! I morgon ska jag vara med Amanda, vi ska vara hemma hos henne.
17 / 7 åker jag till skåne med familjen och jag tror vi ska stanna i två veckor. Hoppas på bra väder och mycket bad. Sen ska jag hjälpa min farfar att bygga ett sovrum i ladan. Det ska bli rätt skoj. Hoppas alla mår bra och alla mina vänner ska veta att jag saknar dem!

PUSS på ALLA! Många hjärtan.

ps, Nicolina. Dig saknar jag mest <3


Kommentarer
Postat av: amanda

tack, ja :D

haha XD den var lite läskig.

nä den har jag inte åkt. :)

2008-07-15 @ 21:53:40
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0