Skåne, 20/7

Men heej allihopa!
Jag är i Skåne nu och jag har tillgång till dator tack vare min pappa som har med sig sin bärbara. Tack lilla pappsen! Jag kom hit i torsdags eftermiddag efter att ha åkt bil i ca sju timmar. Vi stannade en gång och åt brunch kan man väl kalla det, sen stannade vi en gång till när vi nästan hade kommit fram. Då åt vi lunch och jag åt skitgoda vegitariska vårrullar. Mums!  När vi kom fram hit till Blinkarp ( som huset heter ) så var det väl mest slappa som gällde.
Dagen efter så var det regningt och lite småtråkigt. Jag hade glömt att ta med mig ett par jeans hit, för jag åkte i mina mjukisbyxor och de var de enda långa byxorna jag hade med mig. Så vi åkte in till Ystad och kollade runt i lite affärer. Jag hade bestämt mig för att hitta ett par jeans som var ganska hänginga. Men dom skulle inte vara för utsvängda där nere på benen. Det är ju alltid så himla svårt att hitta någonting som man har sett framför sig innan. Vi gick först in på H&M och jag prövade några par jeans, men inget par var såna som jag hade tänkt mig. Så vi gick in på JC och där hittade jag ett par perfekta! Ett par Nudie. Jag är skitnöjd! Sen köpte jag ett nagellack på Åhléns. Så nu har jag ljusrosa naglar. I hyfsad längd också, för jag har typ slutat bita på naglarna nu.
Igår ( lördag ) så var det molningt igen. Men vi bestämde oss ändå för att åka till stranden. Vi hade inte i sikte att bada eller så, eftersom vi visste att vattnet var skitkallt. Men vi åkte dit i alla fall bara för att kanske sola lite om vi hade tur. Och det hade vi! För rätt som det var så blev det ganska klart på himlen. Så vi utnyttjade alla små blåa pluttar på himlen. Medans min mamma och pappa låg där och typ småslumrade på filten på stranden så lekte jag och min brorsa Simon i sanden. Haha! Vi gjorde ett sandslott kan man väl säga. Barnsligt men helkul! När vi kom hem från stranden igen så lärde jag mig en patiens som heter Idioten. Namnet passar ganska bra, för man blir helt galen och vill få ut den. Det är nästan helt omöjligt, men jag har klarat det en gång. På kvällen så skulle vi till våra kusiner som också har ett ställe en bit bort. Så vi åkte dit och åt middag. Vi åt jättegod pasta och sen grillade vi kött. Det var skitgott! Till efterrätt så åt vi jättegod fruktsallad och sen svullade vi i oss massa godis.
Idag väcktes jag vid halv åtta tiden. Suck. Dags att åka på loppis. Försökte hålla färgen och det gick väl okej. När vi kom dit så var det hur mycket folk som helst, men inga roliga saker. Men jag träffade Vera! Hon och hennes familj har också sommarställe i närheten, så henne ska jag nog träffa någon mer gång dom här två veckorna jag ska vara här. För dom som inte vet det så spelar Vera i samma basketlag som jag. Vi åkte hem efter kanske en timme, för det fanns inga kul grejer. Vi sa hejdå till min mamma, för hon skulle hem till Stockholm och jobba nu. Stackars henne, usch, jag kommer aldrig vilja jobba ju! Sen åkte vi hem och jag underhållde mig med att lägga några Idioten. Jag har blivit som besatt! Man blir det, jag lovar. Nu sitter jag här och skriver, hoppas jag kan skriva någon mer dag.

Puss på er alla! Ha det super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0