Skåne 26/7.

Hejsan hoppsan!
Idag är det strålande sol och det blåser mycket. Det var i princip samma väder igår. Jag har bränt mig på ryggen idag. Inte så skönt, men egentligen gör det inte så mycket. Idag har jag varit på stranden i några timmar. Det var jätte varmt i vattnet idag! Igår var det också ganska varmt, men idag var det ca 20 grader. Inte illa! Jag ägnade nästan hela strand-timmarna åt att läsa min bok. Men sen kom Vera till stranden! Så jag umgicks med henne, det var jättekul! Vi spelade strandtennis och sen badade vi. Efter ett tag så kom det jättestora vågor. Det var ganska strömt i vattnet, så vi fick ju tyvärr inte gå så långt ut. Men Vera och hennes syster Ester hade varsin grej som var som en surfingbräda. Jag och Vera delade på en och Ester och Simon delade på den andra. Gissa om det gick snabbt! Om  man hamnade i rätt vinkel på vågen så fick man världens fart, men ibland så hamnade man fel och så kom man under vågen istället. Jag och Vera gjorde det misstaget några gånger, men det var rätt kul att hamna under vattnet faktiskt! Tyvärr så var det en del tång och sjögräs i vattnet som man fick lite här och var, men jag brydde mig inte så mycket om det. Efter ett par timmar så skulle min farmor komma och hämta oss, så jag fick säga hejdå till Vera. Så åkte vi hem och åt mat.
Gårdagen var ganska lik den här, förutom att vi var på en annan strand då. Och så blåste det mycket mer. Jag badade bara en gång igår. När vi kom hem så pratade jag först med Jennifer i telefon och sen med Sofia. Sen messade jag lite med Amanda. Vid halv sju-tiden igår så åkte vi in till Simrishamn. Vi skulle gå på bio. Min pappa ville inte kolla på den filmen vi skulle se, så han gick väl iväg och häckade någon annan stans. På den biografen som är i Simrishamn så visas bara en film i veckan eller något sånt. Idag skulle Mamma Mia visas. Den var faktiskt bra! Och så var det med en ganska snygg kille också, så det gav väl nåt pluspoäng. Det var ju bra ABBA-låtar med i den såklart, så det var ju kul. Det var bra och den var kul förutom att min farmor skämde ut mig och Simon genom att klappa i takt och sjunga med i vissa av låtarna. Jag och Simon sjönk ju ner lite i våra stolar. Vi tyckte det var ganska mycket pinsamt. Typiskt min farmor, men jag älskar henne ändå såklart! Efter filmen gick vi och mötte min pappa nere vid hamnen och åt godis. Sen åkte vi hem och sov.
Den boken som jag läser nu heter "Ser mitt huvud tjockt ut i den här?". När jag är klar med den så ska jag skriva om den.

Puss och kram, skumbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0