Dalarna med Amanda

Hallo hallo, jorden anropar!
Som jag sa förut så har jag ju varit i Dalarna, landskapet 'The King Of Knott and Myggor'. Jag var där med Amanda och hennes mamma och brorsa. Jag åkte bil ner till centrum för att ta 474:an till Slussen. Dom satt redan på bussen när jag kom, så jag satte mig ner bredvid dem med min stora rull-väska i knät. Det där med rull-väskan var inge smart, så jag la den på väsk-hyllan istället. Jag hade lite problem med att få upp den där, men tillslut gick det bra. Vi åkte till Slussen och där bytte vi till tunnelbana mot T-Centralen där vi skulle ta ett tåg. På tåget åt vi lunch som var mackor. Vi lyssnade mest på musik på resan men vi pratade också. När vi var framme så bytte vi till en buss. På bussen så satt en snygg kille som jag och Amanda spanade in lite. Men han såg nog inte oss för han satt med ryggen mot. Typiskt. När vi kom fram så kom Amandas morfar och hämtade oss, så vi åkte bil sista biten hem. När vi kom fram till Gravendal så var Amandas mormor där och väntade på oss. Den kvällen så bastade vi i deras sköna bastu. Den ser ut som en ölburk. Jag och Amanda bastade för oss själva och vi satt där inne och pratade en ganska lång stund tills det blev alldeles för varmt, då gick vi ut. Nästa morgon väckte jag Amanda vid 10-tiden genom att peta henne på armen lite. Den dagen gjorde vi inte mycket, vi spelade typ bara massor av spel hela dagen. På kvällen gick vi ut en liten stund i alla fall. Vi plockade blommor och jag fångade en fjäril som vi döpte till Fjärry. Han var fin och följde med in. Men han flög iväg så småning om. Nästa dag tänkte vi paddla, för det var fint väder på morgonen. Men sen blev vädret sämre och det blåste ganska mycket, så vi fick inte. Så istället åkte vi till vildmarkslekplatsen och gjorde hinderbana. Det var kul! Jag och Amanda ägde. Vi åt lite picknick där också. Dagen därefter så var det fint väder och det blåste inte så mycket, så vi gav oss ut på en störtskön paddling tur! Jag och Amanda paddlade i en kanot och Amandas mamma och brorsa i en annan. Jag och Amanda hade värsta farten och åkte bra mycket snabbare än den andra båten. Vi hade ett bra teamwork. Haha! Dagen efter det så var det dags att åka hem. Tråkigt! Vi åkte hemifrån vid 1-tiden. Innan vi gick på tåget så gick vi in på Dollars. Typ världens bästa pryl affär. Allting kostar antingen 10,20,30,40,50,60,70,80,90 eller 100 kr. Jag och Amanda köpte godis som vi sen åt på tåget. Vi åkte först ett tåg sen bytte vi till ett annat. Vi sa hejdå i Slussen och dom tog 474:an hem till sig och jag tog 425:an som går hem till mig. Jag hade det jättemysigt i Dalarna med Amanda. Hoppas alla har haft det bra!

Puss och Kram från mig!

ps, jag har inte laddat upp bilderna som jag tog i Dalarna än, men jag kanske gör det senare. Kram


Kommentarer
Postat av: jennifer

jag håller klart med dej om att dalarna är landet " the king of knott and myggor " ;D helt klart! Det är fullt av det jag får panik ! ;)



Saknar / älskar dej elin <33

2008-06-30 @ 13:28:58
URL: http://annaojennifer.blogg.se/
Postat av: amanda

haha korvmojj XD

jag kommer gråta om jag inte får träffa

dej snart heller. <3

2008-07-15 @ 12:43:40
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0