Heldag hos kusse

Hallo alla små smultron!
Igår vaknade jag ganska tidigt, ungefär vid 9 tiden. Jag gick upp och tog en dusch, det va skithärligt! Dom senaste dagarna har vi inte haft någon värme i vattnet, så jag har fått duscha kallt. Det är inte sådär jätteskönt... Men nu har värmen kommit tillbaka. Efter jag hade duschat så åt jag frukost, sen cyklade jag iväg till Betsede där Nicolina, min kusin bor. När jag kom fram var jag ganska trött efter att ha cyklat så långt, men det gick genast över när jag träffade Nicolina. Först av allt så satte vi oss i hammocken och tittade i en kokbok efter något gott som vi kunde baka. Vi bestämde oss för att baka Chocolate cupcakes. Det är som muffins med glacyr ovanpå och sen strössel eller något annat fint högst upp. Vi väntade ett tag på att Cilla, Nicolinas mamma, skulle komma hem, för hon hade handlat dom ingredienser som behövdes. När hon kom hem så åt vi lunch. När vi hade ätit lunch, spagetti och köttfärssås, så började vi baka. Det var jag, Nico och Nicos kusin Agnes som bakade. VI äger på att baka om jag får säga det själv. Bakelserna blev hur fina som helst! När vi hade bakat så tittade vi på film, vi tittade på Zozo. Usch, den är så hemsk. Men den var bra tycker jag, det var första gången jag såg den. Medans jag, Nico och Agnes kollade på Zozo, så bakade David, min andra kusin. När det blev dags för middag så gick vi alla ner till stranden och hade picknick. Det var hur mysigt som helst. Vi åt våfflor som "middag" och efter det så åt vi Chocolate cupcakes. Dom blev skitgoda! Mums. Vi tog några bilder på stranden. Sen gick vi upp igen och då var det dags för att titta på Sverige-Ryssland. Sverige spelade uselt. Ryssland vann ju med 2-0. Efter matchen så bäddade vi. Sen tittade vi på Kopps. Jag älskar den, särskilt Benny. Han är skitcool. Haha!
I morse vaknade vi vid 10. Då gick vi upp och åt frukost. Vi åt ute, det var ganska varmt. Vi satt kvar i hammocken ett tag efter frukosten och nu sitter jag här och skriver blogg, snart ska vi nog ut och cykla lite tror jag. Jag ska nog vara här tills i eftermiddag, sen cyklar jag hem. Vi hörs i ikväll eller i morgon. Ha det så bra!

Pösss!

ps, just det! Nicolina ville att jag skulle rekomendera hennes blogg, så det är väl bäst att jag gör det :
www.nicoticko.blogg.se . Sen så ville David att jag skulle rekomendera hans också. Davids är inte fullt lika seriös, men ta er en titt i alla fall på : www.lankanpankan.blogg.se . Hejdå alla små nötter!

här delar jag med mig av lite bilder från dagen :

här är våra fina chocolate cupcakes


och här är Nicolina när hon suktar efter en


här är Nicolinas mormors hund Smilla


Sist men inte minst kommer en bild på Nicolina på stranden


Kommentarer
Postat av: Nicolina

HAHA! Du tog den där bilden när jag ligger på stranden!! :P Gud vad sandig man blev när man låg där ;)



Kram på dig!

2008-06-24 @ 20:58:31
URL: http://nicoticko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0