Onsdag, skolavslutning

Hejsan!
Igår, onsdag, var det skolavslutning. Vi träffades i klassrummet klockan 10.15. Det var mysig stämning i klassrummet och alla verkade glada. I alla fall nästan alla. Jag blev ledsen för att Tess var ledsen. Annars var det bra! Efter vi hade varit i klassrummet och kramat om våran mentor och fått lite brev så gick vi ner till kyrkan. Först så var det en kärring till präst som stod och sa "Ni är ju inte små barn längre, ni är ju faktiskt ganska stora nu". Direkt efter hon hade sagt det så började hon läsa i en mumintrollet bok! Egentligen gjorde det inte så mycket för jag satt mest och pratade med Tess och Johan. När prästen hade pratat klart så sjöng kören ( musikklasserna i skolan, bland annat Amanda, Jejje, Jossan och Mirri ) några jättefina låtar. Vissa låtar var inte fullt lika bra. Jag behöver nog inte ta upp vilken låt som var värst, för dom som var där vet nog redan vilken jag menar. När kören sjöng "Fri" så fick jag nästan rysningar, den var så himla bra! När kören hade sjungit klart så pratade Calle-Rektor lite med oss och berättade lite om den tid som han gick i skolan. Det var lite kul. Men roligast var det nog när vi märkte att han slickar på sina läppar hela tiden. Jag och Tess höll på att garva ihjäl oss! Efter att Calle hade pratat klart så fick vi tack och lov gå ut ur kyrkan. Jag sa hejdå till alla och glad sommar. Jag kommer sakna många, men vi kommer ju ses på lovet också hoppas jag. Efter det gick jag och Tess ner till centrum och köpte godis. Sen skulle hon åka hem så jag gick också hem. Sen ringde Jossan och sa att dom var klara, dom hade nämligen sjungit för 9:orna också. Så jag kom ner och vi tog några kort utanför kyrkan. Sen gick vi och fikade på Delselius. Det var jättemysigt, men vi fick vänta ett tag tills vi fick lediga bord. Vi satt där i ca 1 timme. Sen förflyttade vi oss in till Dellans bar inne i gallerian. Amanda åt glass och jag tuggade tuggummi (se bilder i glassistoralass.blogg ). Vi satt där inne i ungefär 3 timmar. Sen åkte jag in till stan och köpte en väska och ett par skor med min mamma. Sen gick vi med familjen till Gondolen och åt en jättegod middag! Efter det åkte vi hem.

Hoppas ni också hade en bra skolavslutning, och fan va skönt att det äntligen är lov!!!

Pösss

Här kommer lite bilder: ( jag snodde en bild från dig amanda, hoppas inte det gör nåt! ) ( jag fick ingen bild på Tess tyvärr )

 

  

 

Och utsikten från Gondolen:


Kommentarer
Postat av: Tess

haha, mej får man inte på bild så lätt ;)

<3<3

2008-06-16 @ 21:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0