Ridning och sura busschaufförer

Hejsan hoppsan alla små gnätter!
Hoppas ni har haft en bra dag, för det har jag.  Jag och Sofia vaknade klockan 10 och då gick vi upp och åt frukost. Sen spelade vi lite Step Mania. Det är som dansmatta fast på datorn. Ungefär klockan 12 så skulle jag och Tess ta en buss. Jag fick låna mjukisbyxor och ett par skor av Sofia, för jag hade bara shorts och ett par skor som inte var så lägliga för att rida i. När jag var påväg till bussen så messade Tess mig och sa att hon hade missat bussen, klantig som hon är. Så jag gick från Holmviksskogen till Ösbydalen och stod och väntade på nästa buss tillsammans med Tess. Efter ett tag kom bussen och vi åkte till Kolvik och bytte buss och åkte vidare till Noravägen. Sen fick man gå en liten bit innan man kom till stallet. När vi kom fram så hälsade vi först lite på Ebba, Tess lilla "bebis" som hon rider in. Hon var jättesöt. Sen gick vi bort till hagen där de flesta hästarna håller hus, för där var också Tess medryttarhäst, Sveipur. Han var hur fin som helst! Han är helt brun men manen är blond, så han ser lite ut som en fjortis med lite för mycket brunkräm. Haha! Jag och Tess red honom sen. Vi red barbacka. Ibland satt vi båda på honom och ibland själva, medans den andra gick bredvid. Först så red vi i en volt, sen så red vi lite på småvägarna. Efter ett tag så gick vi in och åt lunch. Jag åt min pastasallad och Tess åt två ostmackor. Sen så red vi lite mer, men när vi skulle rida tillbaka Sveipur till hagen igen så red vi båda på honom. Och Tess fick för sig att vi skulle hoppa över en rot som stack upp ungefär 2 dm ur marken... Helt plötsligt låg jag, Tess och Sveipur på marken, för Sveipur snubblade när han skulle hoppa över roten. Som tur var så gjorde ingen av oss sig riktigt illa. När vi kom tillbaka till stallet så gick vi ut med Ebba en liten runda och stannade på en gräsplätt så hon fick äta gräs. Hon åt som hon aldrig hade sett gräs förut! När vi kom tillbaka så var vi tvugna att skynda oss på lite så att vi inte skulle missa bussen. Som tur var hann vi med den. När vi skulle byta buss i Hemmesta vägskäl så trodde jag att jag bara kunde visa min bussremsa för busschauffören, eftersom att jag redan hade betalat för att åka från Noravägen till Hemmesta vägskäl. Men den där jävla kärring gubben började skälla ut mig i bussen! Jag sa som det var, att jag inte visste att man måste ta ett klipp till, men han trodde inte på mig utan fortsatte bara att skälla ut mig! Äckelgubbe! Jag blev vettskrämd! Haha, jag trodde inte att gubbar kunde vara sådär elaka? Aja.. Det var min dag i alla fall. Hoppas ni också har haft en bra dag! I morgon ska jag cykla till min underbara kusin Nicolina. Det ska bli jättekul att vara med henne! Vi har varit bästa kompisar sen vi var små runda korvar. Så länge! Sov gott sen så skriver jag nog mer i morrn.

Pöss på er!

Kommentarer
Postat av: Tess

Haha, gulligt inlägg Elin :P

Älskar dej <3<3<3<3

2008-06-17 @ 20:10:25
Postat av: soofia

haha, ramlade hästen? xD det låter som ni hade kul iaf ;D

Puss på dig, älskling <3

2008-06-18 @ 10:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0