Elin och Sofia, världens knäppaste barnvakter

Hellu alla små feta humlor!
Jag har faktiskt börjat jogga varje morgon nu! Vill få bort en korv som jag har på magen. Alltså, jag har inte hållt på med det här så länge än, men jag har gjort det två dagar i rad och det är faktiskt en bra början! Jag springer i Ekedalsspåret direkt på morgonen innan jag ens har ätit frukost. Det är då man bränner mest kalorier. Sen kör jag lite fys och sen stretchar jag.
Men det var inte det jag skulle berätta nu egentligen. Jag skulle berätta om i lördags, när jag var med Sofia! Vi åkte först till Nacka Forum, för Sofia skulle köpa lite kläder. Själv hade jag inte tänkt köpa något, men det var en bikini som jag föll för direkt, den var hur fin som helst, så jag köpte den. Längtar tills jag kan använda den. I Italien kommer jag nog använda den hela tiden. Den är ljusblå med små guldprickar. När vi hade varit på H&M och köpt våra saker så gick vi in på bokhandeln, jag skulle köpa ett grattis kort till min pappa som fyller 40 snart. Det blev ett kul kort med en schimpans på framsidan. Efter bokhandeln så åt vi. Vi åt på någon Tacobar, både jag och Sofia tog Nacho chips med tacokött och ost. Skitgott! Sen gick vi in på Konsum och köpte tuggummi. Sen satte vi oss på bussen hem. Precis när bussen hade kommit ut ur Nacka och körde i mittersta filen, så stannade bilen framför med en tvärnit. Busschauffören bromsade och tutade på bilen framför, alla i bussen ramlade nästan av sätena. Det var till och med en liten flicka, som precis hade gått på bussen, som ramlade och rullade genom nästan hela busskorridoren. Som tur var gjorde hon inte illa sig så mycket. Busschauffören bad så hemskt mycket om ursäkt för det som hade hänt och berättade att bilen framför bara stannade helt plötsligt. Man undrar ju varför? Jag menar, hur knäppt är det inte att bara stanna i mittersta filen mitt på motorvägen?! Alla i bussen blev jätte skraja, men jag tror chauffören blev mest rädd. Han har ju liksom ansvar för att alla i bussen ska få en bra åktur. Bussen var ca 10 cm från att krocka med bilen framför. Sen körde bilen bara iväg, som om ingenting hade hänt och bussen fortsatte köra, kanske lite försiktigare den här gången bara. Jag och Sofia gick av i Holmviksskogen och gick hem till henne. Vi fikade lite och så spelade vi lite spel. På kvällen skulle deras mamma och pappa iväg och äta på restaurang. Så vi skulle få vara barnvakt åt Sofias lillasyster Alva som är 3-4 år. Jag och Sofia spelade Yatzy medans Alva "spelade" kort. Sen åt vi kyckling och makaroner. Hur gott som helst! Alva tyckte jag åt mycket, då sa jag att jag var en stor kvinna som behövde mycket mat i magen. Först ville hon inte äta sin mat men sen så lockade vi henne med godis, och då åt hon upp snabbt som ögat! Sen fick Alva sitt godis och snart så låg hälften på golvet. Vi försökte nämligen kasta i varandras munnar. Det gick inge bra. Haha! Sofia bevisade också att hon är världens bästa på att knorra som en stucken gris, Alva höll på att kikna av skratt! Sen gjorde vi smoothie, hallon och banan. Ni skulle se Sofia när hon gjorde smoothien. Hon skakade som en galen ko, det såg helt sjukt kul ut! Men smoothien blev jättegod! Vi drack den medans vi satt vid datorn en liten stund. Alva tittade på Bamse (Jag var tvungen att titta lite, jag med). Sen var det dags för Alva att sova. Sofia gick och nattade henne och hon somnade typ på direkten. Barnvakterna tittade på en film på tv. Sen somnade vi efter lite småprat på kvällen.
Dagen därefter var vi duktiga och joggade ett varv i Ekedalsspåret. Det var jättejobbigt! När vi kom hem igen så gjorde vi smoothie och sen gick Sofia hem. Jag tog en dusch och sen började jag packa så smått.

Nu åker jag till Italien i två veckor. Jag kommer hem igen den 15 juli. Alla får ha det superskönt, för det ska jag ha det! Hoppas det blir bra väder i Sverige också.
Pöss på alla!

Kommentarer
Postat av: amanda

haha feta humlor XD

jag skulle bara säga att jag

saknar dej jätte mycket. : )

<3

2008-07-09 @ 11:52:14
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0