Sommar!

Hejsan alla glada!
Hoppas det är bra med er, med mig är det jättebra. I natt sov Amanda hemma hos mig och vi hade jättemysigt. Vi åt jättegod mat igår och åt mycket onyttiga saker. Väldigt mycket onyttiga saker! På kvällen såg vi en film och sen så spelade vi Yatzy och lite kort. Fan, Amanda vinner på Yatzy hela tiden! När vi skulle sova så låg vi och pratade väldigt länge. Tillslut somnade vi. I morse bestämde jag mig för att inte äta något onyttigt på hela dagen. Det har gått ganska bra! Jag och Amanda gick hemifrån mig vid tolv tiden. Hon skulle hem till sig och jag skulle hem till Sofia. Sofia hade precis vaknat när jag kom till henne. När vi hade suttit framför datorn ett tag så blev jag hungrig. Sofia också. Så vi gjorde pannkakor. Dom blev fina. Eller inte. Men goda blev dom! Tips på nyttiga pannkakor: Ta en tredjedel vanligt mjöl, en tredjedel grahamsmjöl och en tredjedel havregryn. Det blir jättegott och man känner inte så mycket skillnad faktiskt. Och så passade det ju bra, för jag skulle ju vara nyttig. Jag har varit nyttig nästan hela dan i alla fall. Lite grädde till pannkakorna fick jag i alla fall unna mig. Men det var faktiskt sojagrädde, och det är inte fullt lika onyttigt som vanlig grädde. När vi hade ätit pannkakor så gick vi till Sofias farmor och farfar och badade i deras pool. Det var hur mysigt som helst! Vi hade lite problem med att komma upp på "luftdjuret", men till slut lyckades vi! Vi tog jättemånga "fina" bilder på när vi hoppar i poolen. Sofias farmor och farfar har världens finaste hus! Jag skulle verkligen vilja bo där. På vägen hem så träffade jag och Sofia två jättefina hästar. Efter att vi hade hälsat lite på dom så gick vi till Mölnvik där jag köpte en pastasallad till i morrn, då jag ska rida med Tess. När jag hade köpt min pastasallad så gick jag och Sofia hem, barfota, för att träna upp sommarfötterna. När vi kom hem så åt vi middag. Sen åt vi nyttig efterrätt, skivade bananer och äpplen. Ännu ett tips: Det är sjukt mycket godare när man har skivat frukten! Världens nyttigaste och godaste efterrätt om jag får säga det själv. När vi hade ätit efterrätt så letade vi lite fakta på nätet.. Om... Tja, om nånting var det väl kan jag tro. Nu sitter jag här och skriver blogg och Sofia sitter och tittar på. Samtidigt lyssnar vi på Celine Dion. Hon sjunger sjukt bra. Snart ska vi kolla på film, antingen på Titanic eller på Good Luck Chuck. Eller på båda, jag vet inte? Jag kommer nog skriva mer i morgon efter ridningen. Nu ska jag vara lite social med Sofia. Ha det himla bra och sov gött alla små korvar där ute!

Pösss!

Här bjuder jag på lite bilder från dagen:

våra "fina" pannkakor


sofia går på vattnet! 


elin dyker


fin sofia med fin häst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0