Söndag, "kalas" hos Jossan

Hejsan!
Idag har jag varit på Ingarö hos Jossan. Egentligen är det hennes farmor som bor där, men Jossans familj fick låna huset idag. Jossan fyller år i morgon (alla som känner henne, gratta för hon blir fjortis) så hon hade fest. Jag tycker vi kallar det för "kalas" för det låter roligare. Dom som kom på Jossans kalas var jag, Linn, Amanda, Jejje och Mirri. Egentligen skulle Elin, Tess och Maja också komma, men dom kunde inte.
Först så träffades jag Amanda nere vid biblioteket för vi skulle bli skjutsade i Mirris bil. Ungefär 12.40 kom Mirri och hennes mamma och hämtade oss med bilen och vi körde raka vägen till Ingarö. Jejje hade redan kommit när vi kom fram. Vi gick in och Jossan öppnade sina paket medans vi väntade på Linn. Jag, Mirri, Amanda och Jejje hade köpt gemensam present så det var ett stort paket med massa små i, bland annat nagelmanikyr, hudlotion, parfym, halsband, klubba och lite annat. Efter ett tag så kom Linn. Av henne fick Jossan en söt bad handduk och lite hudkrämer och sånt. Efter att Jossan hade öppnat alla paket så gick vi ut och åt hamburgare och drack läsk. Vi drack med skitlånga sugrör, det såg kul ut. Det blev lite krångligt först för vi visste inte hur vi skulle göra för att parasollerna skulle göra skugga åt alla runt bordet. Sen kom Jossans pappa ut och sa att man kunde höja parasollerna. Vi är ju ärtjärnor allihopa som inte kom på det tidigare. Tack Jossans pappa! När vi hade ätit klart så satt vi och snackade ett tag om lite allt möjligt. Efter maten så gick vi ner i trädården och hade kamp. Jag, Jejje och Amanda mot Jossan, Mirri och Linn. Först körde vi strutboll ( eller vad det heter ), och vårat lag ( lag 2 ) vann alla tre gångerna. Sen körde vi kubb. Lag 1 vann överlägset! Vi ville ha revanch så vi körde en gång till. Vi hann inte köra klart för sen skulle vi åka och bada. Vi åkte bil en liten bit och sen fick vi gå. Det var inte så långt som tur var, för jag hade lite ont i huvet ( säkert värmeslag eller nåt sånt ). När vi skulle bada i sjön så var det massor av grodyngel i vattnet. Själv tycker jag dom är söta, men det tyckte inte dom andra. Vi fick gå tillbaka en liten bit och så badade vi där, för där var det inte lika många yngel. Linn kunde inte bada, för hon har precis piercat naveln och fick inte bada i sötvatten. Vi andra badade i ca 10 minuter. Det var jättevarmt i vattnet men vi orkade inte bada så länge. Så vi gick hem igen och så åt vi glass med marsmallows, maränger, chokladbanansås, jorgubbssås och strössel. Man fick välja mellan daimglass och blandglass. Det var jättegott! Amanda gjorde några jättegoda marsmallows med lite chokladbanansås på och lite strössel. Dom va skitgoda! Efter det så spelade vi kubb igen, men vi orkade inte spela klart så vi körde hoppa säck istället. Det va skitkul, man ser helt sjuk ut! Kommer inte ihåg vilket lag som vann. Sen körde vi skedboll ( eller vad det heter ),där man ska ha en sked i munnen och en boll på skeden. Det ser också grymt kul ut! Sen körde vi brännboll och sen var vi tvugna att åka hem. Det blev först lite krångligt vem som skulle åka hem med vem. Men tillslut så bestämde vi oss för att Jejje skulle åka med Jossan, för de skulle också hem, jag och Mirri med Amanda, och Linn i sin egen bil. Amandas mamma var jättesnäll och skjutsade mig ända hem så jag slapp gå från centrum. Tack!

Grattis Jossan och tack för en skitkul dag! Tack ni andra också, som gjorde en vanligtvis tråkig söndag till en skitkul kalasdag!!

Pössss <3

här kommer lite bilder:


Kommentarer
Postat av: Amanda

sv. tack detsamma. :)

gud vilka härliga bilder. :D

älskar dej sötnos. <3

2008-06-08 @ 23:01:33
URL: http://glassistoralass.blogg.se/
Postat av: Tess

Låter som ni hade kul ^^

Synd att min brorsa också fyllde år och hade kalas -.-' men men :)

Puss på dej Elin och vilken fin blogg :)<33

2008-06-09 @ 07:54:44
Postat av: jejje

OMG ! Vilka bilder på mej !! Usch :S



älskar dej <3

2008-06-10 @ 22:09:37
URL: http://annaojennifer.blogg.se/
Postat av: miranda

haha bra bilder, alla utom på mej!!!usch usch jag ser ju ut som en gris eller nåt liknande!!



älskar dej Elin!!!

2008-06-10 @ 22:29:58
URL: http://mirandaaagg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0