Allt är vitt

Allt är täckt av snö. Jag gillar det, det blir mycket finare så.
Gårdagen blev lyckad. Vi åt superduper god mat, nämligen fondue. Efterrätten då, den var inte heller dum! Det var äppelsockerkaka och sen var det chokladmousse, vit och mörk. Vi spelade guitar hero, lekte av oss lite och sen sprang vi ut i snön med täckbyxorna på. Vi åkte pulka och hade lite snökrig. Superhärligt! Fast att gå hem sen var inte lika härligt precis... Det blev ju snöstorm och ändå var vi tvugna att gå från Tallåsen, där Pia, Stefan, Oskar och Sofia bor. Mina fötter blev ganska kalla kan jag säga... benen likaså; jag hade nämligen bara strumpbyxor på mig.
Idag var det motigt att kliva upp ur sängen. Varför är det så egentligen? Att när täcket är som varmast och då man sover som allra bäst, ja då , just precis då är väckarklockan tvungen att ringa. Så var det ju även denna morgon, men jag kom upp ur sängen på något sätt ändå, fråga mig inte hur. Snön bara yrde där utanför fönstret, jag funderade på att "skolka", låtsas vara sjuk och stanna hemma idag, men gjorde inte det. Jag åt min frukost och gjorde mig i ordning för att att gå iväg. Idag fick jag inte cykla. På dagiset var det som vanligt, men alla hade nya krafter efter helgen. Idag har vi läst, lagt pärlplattor och varit ute och lekt i snön. Det sistnämda uppskattade allla mycket! Till mellis idag var det pannkakor.. eller "pannkaka" kanske jag ska säga.. man fick nämligen bara en, haha! Men god var den!
Nu är jag här hemma och jag har kollat mina vänners bloggar, ätit ett äpple och en mandarin och halstabletter. Sen har jag pratat med Amanda T i telefon ett tag, hon skulle köpa ny jacka och behövde lite råd.
Ska snart göra lite läxa, sen vet jag inte.
Ha det bra allesammans!

Kramar i massor!

utanför mitt fönster för ett tag sen:

/bildkvaliteten får mobilen stå för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0