Baka, baka pepparkaka!

Idag när jag vaknade fick jag sms av Amanda T som frågade ifall jag ville hänga med henne och kolla på basketmatch som killarna i värmdö spelade klockan 12. Klockan var då ca halv 12 så jag ringde till Sofia och frågade om hon ville, för jag skulle nämligen vara med henne idag. Hon ville gärna det så vi åkte till Hemmestahallen och kollade på killarnas match. De vann. När matchen var slut åkte Amanda hem till sig och jag och Sofia åkte till Mölnvik och åt på McDonald's. När vi hade ätit klart tog vi ut pengar och gick till Kicks. Där köpte jag en parfym (som jag tyvärr glömde hos Sofia idag, men får den i morgon xD). Såhär ser den ut:

När vi hade varit på Kicks så gick vi till Lindex där Sofia köpte ett par leggins. Sen gick vi till Willys och köpte chokladbollar, pepparkaksdeg och kristyr. Så gick vi hem till Sofia och bakade pepparkakor. Fina blav de. Och goda. Och ännu finare när kristyren spritsades på. Vid sextiden åkte vi med 474:an. Sofia och hennes syrra skulle till deras kusin och jag skulle hem. Hemma fick jag se en härlig syn. En stor, röd, fin julstjärna i mitt fönster. Och när jag kom in fick jag se advensljusstaken på bordet, redo för att tändas i morgon bitti.
I morgon ska jag till farmor och farfar och vara där på dagen. På kvällen sen är det träning och sen ska jag sova hos farmor och farfar natten till måndag.. Måndag, usch, prata inte om det Elin! Skola.. Back to normal life! Men, men. Först ska jag ha en fortsatt härlig helg. Det får ni också ha tycker jag!

Kraaaam!



sofia och havreboll. serni hur lycklig hon är? haha!

våra pepparkakor. första bilden.. hrm... tolka den hur ni vill xD

misstolka INTE! hahahaha!

johanna :)                                                               jag och alva :)


min fina julstjärna som hänger i mitt fönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0