En snöig lördag

Idag när jag vaknade var det alldeles ljust i mitt rum. Det liksom lyste in genom gardinen. Jag låg och lyssnade på musik i en dryg timme innnan jag gick upp. Tittade ut genom det stora fönstret och såg en härlig syn. Hela tomten var täckt av vitt puder. SNÖ! Julkänslan är kvar än och varje gång jag ser ut genom fönstret blir jag alldeles glad liksom. Det jag känner för mest just nu är att åka och julhandla. Åka till någon mysig marknad och gå där med ångmoln rykande ur munnen och röd näsa, vara lite kall om tårna men tänka att det inte gör särskilt mycket. Bara gå där och titta, känna lukten av snö och marsaller, glögg och brända mandlar, pepparkakor och lussebullar. Se på alla folk som alla verkar lika glada (och kanske lite stressade?) att det snart, i alla fall ganska snart, är jul. Det är ju trots allt en dryg månad kvar, men jag tror inte det gör något för min del. Jag skulle kunna njuta av att bara vänta på julen hur länge som helst. Jag kan nästan tycka att veckorna innan jul är härligast. När man bara går och väntar, köper julklappar, bakar och pyntar, hänger upp en massa fina ljusslingor och sånt.
Idag ska jag inte göra något speciellt. Nu ska jag börja på min nyhetsbevakning för veckan och sen ska förmodligen min mamma hjälpa mig med ett annat skolarbete. En del av strömmen i vårat hus har gått och snart kommer en elektriker hit och förhoppningsvis fixar han det.
Innan jag börjar på nyhetsbevakningen ska jag ta en stor kopp varm choklad med grädde att sitta och mysa med. Nu saknas bara en öppen eld att värma sig framför!

Idag är det 32 dagar kvar till JULAFTON! Så det så! :)

Kommentarer
Postat av: amanda

hej gullunge !

jag hittade en tidning med ett schema över

alla julmarknader i stockholm i år,

så vi får se till att hitta någon bra för jag

ska få mina pengar nu också. :D



jag älskar dej . <3

2008-11-22 @ 13:58:38
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0