Pärlor

Tjolahopp!
Idag har jag haft en inlämning, ett prov och "kockduellen". Inlämningen har jag inte så mycket att säga om eftersom jag inte får reda på betyget förrän efter praon. Provet i no gick bra tror jag. Kännde mig rätt säker på det mesta och det var inte särskilt svårt heller. Bara ett "G / VG prov". Alla frågor var G-frågor förutom de två sista. Kockduellen var ganska kul. Jag gillar ju hemkunskap, men jag fick inte vara med världens härligaste partner precis. Men vad gör man? Han hjälpte i alla fall till med disken och det är det inte alla killar som gör precis! Kockduellen innebär att det finns hur mycket matvaror som helst att välja på och så får man laga vad man vill, utan recept. Jag och min partner gjorde någon slags taco i kryddigt pitabröd. Det blev ganska gott, inte hundra procent, men i alla fall. Det kunde ju varit värre, att det inte gick att äta eller så. Så fick jag reda på hur det gick på mitt bakprov för ett par veckor sedan. Jag fick VG+. Haha, jag skulle fått MVG om jag inte hade glömt att ta bort degen på skärbrädan med degskrapa. Det kan jag ju hålla med om, det är ju inte så kul för nästa som ska baka om det sitter fast gammal deg på skärbrädan liksom! På matrasten köpte jag och Amanda varm oboy i cafeterian, hon hade nämligen ont i magen och ville värma den. Jag tror inte det hjälpte, men hon fick en alvedon sen så det gick över hoppas jag. Efter skolan gick jag ner med Jennifer till Delselius och vi svullade i oss en massa, men jag tycker man får unna sig sånt ibland, eller hur? Det är väl mest efteråt man ångrar sig lite... Men vi var ju så fikasugna! När vi hade fikat klart satt vi och pratade ett tag, sen var jag tvungen att gå, jag har ju baslektion på torsdagar. Jag var lite nedstämd innan, jag hade inte övat på läxan (som vanligt) och undrade om Riggan skulle bli arg. Men det hade jag inte behövt oroa mig för, hon märkte det knappt. Idag lärde jag mig klart "London Calling" med The Clash. Den låten är jättebra och skitrolig att lära sig. Efteråt var jag så taggad och uppvärmd på att spela bas så jag gick direkt hem och övade lite på en gång. Tyvärr gick det inte så bra, för min mamma hade lånat sladden till förstärkaren eftersom hon är i Finland och spelar musik nu. Men jag tänkte "det går väl bra ändå, jag behöver ju inte koppla in den". Men icke sa Nicke. Min bas var helt fel stämd i jämförelse med låten så det lät helt puckat och fult. Min pappa får stämma den sen när han kommer hem, jag är ju så dålig på det. En gång när jag skulle stämma Amanda T:s gamla gitarr som hon precis hade fått, så gick strängen av! Toppen liksom, jag är ju så klantig! Känner lite sting av dåligt samvete fortfarande, haha! Men hon fick en ny gitarr sen, så jag gissar att hon har glöm det.
Igår var det träning. Jag fick en ny boll, gissa om jag blev glad!? Den är asfin och jättebra. Jag lägger in en bild på den här nere..
Just nu sitter jag här och gör inget speciellt. Jag tror jag har skrivit på det här inlägget i någon (några?) timme/timmar nu... Ska väl lägga in en bild också.
Ha det toppen,

Kram och puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0