PRAO - dag 1

Tjilevippen!
Idag var första prao-dagen. Jag mötte Jennifer vid bestämd tid vid Konsum i Centrum. Vi gick i det iskallla vädret och grubblade oss lite över att vi hade glömt att ta med mössa. Det får bli i morgon istället. Det blev bestämt att jag skulle jobba på gula avdelningen, där barnen är 4-5 år. Jag tror alla fick ett bra första intryck av mig; jag försökte vara lugn men ändå barnslig och bestämd. Det där med bestämd kanske inte riktigt var sant, menmen... Jag fick kompisar på stört och dagen har jag spenderat till att var ute och leka med barnen, läsa tonvis med böcker och lägga pärlplattor. Vi bestämde att mina jobbtider kommer vara mellan 08.30 och 15.00. Vid 11 - 11.30 är det rast och klockan 12.00 är det lunch. Vid 14.00-tiden äter vi mellis... Oh nej! Jag glömde nästan det bästa! Haha, vi har ju VILA vid 1 ! Jag somnade nästan. Vi lyssnade på Rasmus på luffen och ni vet ju hur sövande Astrid Lindgrens röst är.
Så, kort sagt har min dag varit över förväntan, fattar faktiskt inte varför jag var så orolig igår? Har fått bra kontakt med barnen och kan redan nästan hälften av alla namn.
Nu ska jag försöka börja på min NO-fördjupning inom abort. Har tappat bort lappen, så sitter och hoppas att Leena har lagt ut den på sin lärarmapp, så jag kan hämta den därifrån!

Ha det najs, dagisbajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0