Barnvakt

Hallu.
Har inte skrivit på ca två dar och det känns som ganska mycket. Men jag har faktiskt inte haft tid. Igår efter skolan gick jag bara hem och hämtade min basketväska och sen gick jag den kortkorta vägen till Ekedalsskolan. Där hämtade jag min kusin Saga som är 7 år på fritids. Jag tog hand om hennes väskor, så nu hade jag tre stycken att bära på... men vad gör man inte för att bli omtyckt? I alla fall gick vi nu till min andra kusin Cesar, som är 4 år, och hämtade honom på dagis. Sen gick vi hem till dom. Jag skulle nämligen vara barnvakt. Vi åt mellis och glodde lite på Disney Channel (som är ganska så trist). Så bestämde jag att vi skulle stänga av tv:n eftersom det var så tråkigt. Så fick Saga och Cesar visa mig sina rum (jag har aldrig varit i deras nya hus förut) och så skulle jag gissa vems rum som var vems och lite sånt dära småkul. Sen ritade vi. Jag ritade kycklingar och jag lärde Saga att rita likadana. Cesar ville att jag skulle rita en fotbollskille med Sverigekläder så då gjorde jag det. Efter ca 2 timmar kom Thomas, Saga och Cesars pappa, hem. Han gjorde mat och jag fick världens godaste spaghetti carbonara (stavning?). Efter jag hade ätit så var det bråttom till bussen, jag skulle ju på träning. Träningen gick jättebra och jag ser verkligen fram emot nästa lördag, då vår första match är!!
När jag är barnvakt så får jag 60 kr/h. Det tycker jag känns bra. Jag skulle egentligen vara barnvakt i morgon också, men dom har visst blivit sjuka, så tyvärr inte. Men det är lite skönt också faktiskt.
Idag hade vi hemkunskap. Vi fick välja "partner" och jag var med Amanda. Att bro på att vara sjuk. Hon hade feber idag och mådde inte allt bra. Stackars henne, det är ju skolfoto i morgon! På hemkunskapen idag gjorde vi linssoppa och hönökaka. Jättegott! Särskilt hönökakan. Det är som ett sött bröd med kardemumma i. Och så fick jag reda på att jag fick VG på bakprovet förra veckan, vilket jag är riktigt nöjd med! VG var det bästa man kunde få då, eftersom det var ett såpass lätt prov. Det blir värre när det är teori prov v.40.
Sen hade vi no prov. Det gick sådär. Jag kommer inte få MGV i alla fall. Det var några riktigt svåra uppgifter som jag inte kunde svara på.

Aja, nu har ni fått veta vad jag har gjort...
Nu ska jag se på Idol snart. Jag tycker faktiskt den nya juryn är bra! Särskilt han... vad han nu heter... alltså han som brukar sitta till vänster. Han verkar ha ett hjärta av guld, haha!

Puss på alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0