En svullo helg.

Tjong i ballongen!
I fredags var det träning. Efter träningen så hängde Amanda T med mig hem, hon skulle sova över. Vi åt middag och sen tittade vi på "Hur man blir av med en kille på 10 dagar", och så åt vi kladdkaka. Amanda somnade på soffan mitt i filmen, så då stängde vi av och vi gick och la oss och sov. Vi pratade ett tag innan vi somnade, en riktigt mysig kväll! Igår var jag i stan med Sofia. Vi gick hela Götgatsbacken ner till ringen. Jag köpte deoderant (världens godaste lukt!!) och lite så.. Sofia köpte ett par SSS byxor på Nautiska, ett par blå.. Sen köpte hon ett halsband med "C" på (Christoffer). Så köpte vi remmar. Jag köpte en häxvrål och en rabarber, Sofia köpte en äpple och en hallon. Det var MUMS! Vi stannade på Medborgarplatsen och åt en korv var också. När vi var påväg ner till ringen så skrek Sofia plötsligt: "ELIN!!!" och så drog hon in mig i en äffär, pekade på en Svampbob tröja och vet exakt vad jag tänkte. Jag var bara tvungen att ha den ju! Jag köpte en rosa, den är skitfin. Tack att du såg den Sofia! Efter att vi hade varit i stan så åkte vi till Nacka Forum, Sofia skulle köpa Coachtejp till sina knän och så. Så gick vi in på Konsum och köpte en halv annanas, ett äpple, ett päron, två passionsfrukter, en banan, en blodapelsin, Marabou mjölkchoklad och Estrella pop-Delight (som är världens godaste snacks!). Sen åkte vi hem till Sofia och åt Tacos till middag. Sen följde jag med Sofia på "Danskväll" i Kvarnbergets gympasal. Det borde nog ha sett lite kul ut eftersom att Sofia var finklädd med en asfin röd klänning och fin (alltid lika fin) i håret. Och sen kom jag där med säckiga jeans, mjukiströja och ful (alltid lika ful) i håret. När vi väl var där så dansade Sofia nästan hela tiden i två timmar. Jag satt och kollade på medans alla buggade. Sofias kompis hade bakat, så vi åt rulltårta och äppelkaka också. Sen gick vi hem och hjälpte Johanna (Sofias syrra) med att bygga ihop lite möbler som hon hade köpt på IKEA. Efter det så åt vi naturgodis som Ola hade köpt åt oss, hyggligt! Sen gjorde vi fruktsallad av frukterna vi köpte. På det så rev vi chokladen. Chokladen som blev över åt vi upp senare. Sen satt jag och Sofia uppe till halv 2 ungefär och tittade på klipp på Youtube. Johan glans och Björn Gustafsson och lite sånt. Sen låg vi och pratade ett tag innan Sofia typ blev medvetslös och snarkade in i sin skönhetssömn.

På morgonen vaknade vi vid 10 ungefär. Efter frukosten åt vi chipsen som vi hade glömt att äta dagen innan, haha! Alltså skulle denna söndag också bli till en svullodag. Så satt vi där och glufsade i oss medans vi var medvetna om att Amanda T sprang Tjejmilen. Då kände man sig lite tjock. Sen gick vi och delade ut flygblad om Sofias dansgrupp... När vi var klara gick vi hem till mig och på vägen dit köpte vi varsin klubba tjocka som vi är, haha! Hemma hos mig åt vi varsin macka till lunch och sen så bytte jag om till joggingkläder. Sen åkte vi hem till Sofia igen. Men ingen var tyvärr hemma och Sofia hade ingen nyckel, så hon kunde inte byta till joggingkläder. Som tur var hade hon sina mjukisbyxor, så hon följde med i alla fall. När vi kom till Hemmesta så väntade vi ett tag på att någon skulle komma (eftersom vi skulle springa med laget). Efter ett tag kom Amanda N. Men ingen mer kom så vi började springa så smått. Efter halva varvet mötte vi Ida som kom springandes från andra hållet. Jag och Sofia sprang två varv och det är ca 5 km. Jag tror aldrig jag har sprungit längre faktiskt... Sen slöade vi oss till bussen och missade den såklart. Som tur är så går dom ju var 10:e minut, så vi behövde inte vänta så länge innan den kom... Fullsmockad. Sofia fick sitta i mitt knä. Så åkte hon hem till sig och jag hem till mig. Så åt jag middag och tittade på Nyheterna (vilket numera ingår i samhällskunskap, så det ska man helst göra varje dag (MVG)...). Sen gick jag och la mig tror jag.
Idag har det varit en vanlig dag i skolan, efter skolan var det läxor som gällde och nu sitter jag här och skriver ett väldigt långt inlägg.

Nu orkar jag verkligen inte skriva mer, men vi höres i morgon om det händer något.

Kram kram tjocka banan!


Kommentarer
Postat av: amanda

tack gullunge :) <3

jag älskar dej mega mycket !

2008-09-01 @ 19:36:14
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0