Förlust, men bra spelat flickor!

Tjahoo!
Tänkte börja med att skriva lite om hur matchen var.
Innan matchen började, satt vi (som vi alltid gör innan match) i omklädningsrummet och pratade taktik. Vi skulle möta Lidingö. Vi har spelat mot dem ett par gånger förut och det har varit jämt på varenda match.I omklädningsrummet berättade Pia att den som tog flest returer idag, både offensivt och deffensivt, skulle få en glass nästa träning. Glass tackar man ju inte nej till precis! Bra taktik Pia, haha!  Idag var jag laddad, hade gjort en bra uppvärmning och jag kände mig koncentrerad (nervös?). Jag hade sovit bra och ätit en stadig frukost (dock inte gröt). Domaren fick döma själv idag, stackaren. Den andra dök inte upp. Men det visade sig att han var jättebra, dömde rättvist och såg bra vad som hände. Jag, Amanda T, Amanda N, Charlotte och Frida började matchen. Lidingö vann uppkastet och matchen var igång. Lidingö började med att dra ifrån, gjorde många poäng och snart låg vi under med ca 10. Men vi tog ikapp oss, tog många bra returer och gjorde mål. Vi fick skjuta ett par straffkast också. Jag fick skjuta två och satte som tur var båda. Lidingö ledde hela matchen, men strax under var vi, med kanske ett eller två poäng. Alla kämpade på jättebra hela matchen. I halvlek åt vi varsin frukt för att få lite nya krafter. Vi har börjat spela med nya tider nu, matcherna är längre. Förut spelade vi 4 x 8 minuter och nu kör vi 4 x 10. Kanske inte låter som en så stor skillnad, men det känns, det kan jag lova. När vi hade spelat nästan hela matchen så var det endast ett par sekunder kvar. Vi låg under med två poäng... Plötsligt skjuter Frida ganska långt från korgen.. och den sitter! Nu var det jämt, 35-35. Det blåser av, matchen är slut,men nu var det förlängning. 5 minuter. Det var himla jämnt, men tyvärr så vann tillslut Lidingö med 40-45 (något sånt?). Det gjorde inte så mycket att vi förlorade, för jag tycker ändå vi spelade väldigt bra och höll det jämnt in i det sista! Vi tackade motståndarna, domaren, seketeriatet och publiken med en varm applåd. Så tackade vi motståndarna än en gång och sa till dem att de spelade en bra match. De sa detsamma till oss och det värmer, verkligen, med motståndarlag som tackar ordentligt. De andra är bara töntiga. Vi fick reda på att Amanda N vann "retur-tävlingen" och kommer få en glass nästa träning. Amanda T kom på andra plats och jag på tredje. Jag har aldrig tagit så många returer som jag gjorde idag faktiskt. Så duschade vi och sen åkte vi hem. Vi släppte av Pia med bilen hemma hos henne och skjutsade iväg Amanda T till Centrum, hon skulle nämligen till sin pappa. Väl hemma åt jag lunch, lite rester från igår. Fast idag fick jag med lite avokadoröra i också.
Ikväll kanske vi går på restaurang, men jag vet inte. Vi skulle visst inte till Linköping i morgon, så vi gör väl något annat istället.
I onsdags, på mötet, så fick vi reda på att vi förmodligen ska till Göteborg på cup! Det ska bli himla kul, man får gratis inträde på Liseberg också. Jag älskar cuper, man är ju med laget  hela tiden, dygnet runt. Och mer sammansvetsat lag än vårat, det får men verkligen leta efter!

Fredagen den 10:e oktober ska jag med Nicolina på världensbarn-galan! Jag kan tänka mig att hennes pappa kanske ska medverka på ett eller annat sätt, så det är väl därför vi får gratisbiljetter (om vi får det?). I varje fall ska det bli himla kul! Jag längtar verkligen.

Puss och kram på alla!

Kommentarer
Postat av: amanda

haha :) <3

jag lääängtar tills på måndag !

2008-09-27 @ 18:22:22
URL: http://glassistoralass.blogg.se/
Postat av: Isaura

Svar: jaa! :D Han är ju så himla braa! :D Jag älskar honom. :)

2008-09-27 @ 21:11:44
URL: http://isaprinsessa.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Jajamensan det e gratis biljetter :D



pusspuss!

2008-09-28 @ 14:58:34
URL: http://nicoticko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0