Fredag och lördag.

Tjolahopp!
Igår, fredag, var jag på träning. Det började inge bra, för mitt knä ville inte spela basket. Verkligen inte. Jag hade förberett knät med tejp, men det sket sig i alla fall. Tidigare på dagen hade jag joggat i Ekedalsspåret och det hade gått som en dans. Jag sprang 2,7 km på 16 minuter. Det är jag helt klart nöjd med. Jag var så himla glad efteråt, eftersom jag knappt hade kännt någon smärta i benet. Men när jag väl skulle spela basket så ville det sig inte. Vi började som vanligt med uppvärmning, alltså gjorde vi tvåtaktare, layup, på korgarna. Varje gång jag sköt ifrån med mitt vänsterknä så högg det till. Med tårar i ögonen och klump i magen gick jag av planen och tejpade mera. Det hjälpte inte. Bättre kändes det inte heller när jag tänkte på att matcherna börjar om inte allt för lång tid. Men jag försökte skärpa mig, så jag var med på resten av träningen också. I slutet av träningen tänkte jag som tur var inte så mycket på att jag hade ont, så det gick ju bättre och bättre. Men det är verkligen inte roligt att känna att man inte kan ta i ordentligt, för då hugger det i knät. Jag ska kontakta läkare snart, så får dom fan göra något åt det här, för jag pallar inte ha ont länge till nu.
Efter träningen duschade jag, sen stannade jag, Amanda T och Frida för att kolla P-92 ha träning. Frida gick efter ett tag men jag och Amanda stannade tills dom var klara. Då var väl klockan omkring 22.00. Sen gick vi i mörkret hem till Amanda. Båda var väldigt trötta och hungriga, så vi tog oss två limp-skivor var och jag åt yoghurt. Det var otroligt gott och väldigt mysigt att sitta och prata med världens bästa vän. Vi hade tänkt kolla på Titanic efter det, men det var ju sent och vi var väldigt trötta, så vi struntade i det. Inne på Amandas rum smågluttade vi lite på tv, men vi pratade mest. Efter ett tag höll vi på att somna, så vi fixade oss i ordning och borstade tänderna och lade oss och läste. Amanda läser en bok på engelska som tydligen är jättebra. Jag läser just nu en basketbok som heter "Ingen rädsla". Det är jättebra, jag har läst ungefär halva nu. När vi hade läst klart så föll våra ögonlock nästan ihop av sig själva, så vi släckte. "Sov gott, dröm söta drömmar, dröm söta killar." Som  vi alltid säger innan vi ska sova. Sen somnade vi på stört.
Jag vaknade av att jag låg och kliade på ett av mina hundrasjuttioelva myggbett som jag har. När vi hade joggat dagen innan så var det otaliga mängder myggor som bara njöt av att få suga blod från oskyldiga 8am elever. Jag hatar myggor! Myggbetten hade svällt upp under natten också, så det var ju bara till att klia sönder hela benen och armarna. Vi gick upp och frukost, sen tittade vi på "Jiddra inte med Sohan". Den var ganska bra. Klockan 13.00  åkte jag hem och Amanda åkte mot Slussen för att åka till sin pappa. När jag kom hem så gjorde jag mig i ordning, orkade inte byta kläder, men jag sminkade mig och satte på mig ett helt ok halsband. Vi stannade till i Centum på Kicks för att köpa present till födelsedagsbarnet.. Nicolina fyller ju år idag!! Vi köpte en necessär och i den lade vi en nagelfil, en väldigt härlig och väldoftade tvål och ett par örhängen. Hoppas att du blev glad Nico! Det blev mycket ätande på "kalaset", bland annat chips, lunch/middag och tårta. Mums! Tjocka som små korvar åkte vi hem vid 18.00 ungefär.
Nu är jag otroligt trött efter en låång skolvecka och en ganska sen fredag. Snart ska jag nog kolla Pirates of the Carabbien (eller hur det stavas), Svarta Pärlans förbannelse. Det var ett tag sen jag såg den och så missar man gärna inte härliga Jack Sparrow som spelas av hunken av hunkarna Johnny Depp.

Ha en härlig kväll och sov otroligt gott sen!
Love u
/ELIN

Kommentarer
Postat av: nicolina

jag blev hyper glda! :D

2009-03-07 @ 11:47:19
URL: http://nicoticko.blogg.se/
Postat av: nicolina

jag blev hyper glad! :D

2009-03-07 @ 11:47:34
URL: http://nicoticko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0