Ny design

Shoohoo!
Som ni kanske ser så har jag lite ny design här på bloggen. Blev faktiskt väldigt nöjd! Bakgrunden blev väl bäst. Ska fortsätta fixa lite, det är ju riktigt kul!
Igår hade vi kalas här hemma för Simon som fyllde år. Han fick Buzz Pop Quiz av mig. Sen fick han en morgonrock, Cheap Monday jeans (inte tighta), trolleri grejer, tre böcker, sudd, pennor, sax ect, pengar mm. Och så hoppas jag han fick en jättebra födelsedag såklart. Vi bjöd inte så jättemånga, så det blev ju rätt lungt och det var skönt.
Idag var en skön dag i skolan. Endast fyra lektioner, som alltid på torsdagar. Först var det läsning, men jag hade ingen bok, så jag fick låna en av läraren som var ganska trist (men otroligt kul bilder!). Sen hade vi hemkunskap. Idag var det bakprov - bakpulver. Man fick göra antingen muffins, sockerkaka eller rulltårta. Jag gjorde sockerkaka med blockchoklad i. Den blev smaskig och jag hoppas jag får VG. Man kunde visst inte få MVG den här gången, eftersom det var ett så enkelt prov. Jag åt upp i princip hela sockerkakan själv, jag vet, jag är ett riktigt svullo! Men den var inte så stor, bara en halv sats. Medans ena halvan av vår grupp bakade så hade den andra teori, vilket är jätte trist! Vi har prov på det vecka 40. Det handlar om motion och hälsa. Efter hemkunskapen var det lunch. Vi fick något som kallades för potatis och purjolökssoppa. Det var mer som en slags puré. Men det gjorde inget att det inte var så gott, eftersom vi precis hade ätit sockerkaka. Sen var det franska och sen no. På no:n håller vi på med Hörseln just nu. Jag tycker faktiskt det är rätt kul och det känns som om jag lärt mig rätt mycket om det. Vi har prov nästa vecka.
Efter skolan gick jag med Miranda till Biblioteket och jag fick låna en bok på hennes lånekort, eftersom jag har tappat bort mitt egna. Jag lånade "Gömda" av Liza Marklund. Den har jag hört ska vara riktigt bra. Klockan 2 gick jag till Musikens Hus  för att spela bas. Idag fick jag lära mig Road Trippin med Red Hot Chili Peppers. Den är ovanligt lugn för att vara av dom, men den är ändå rätt klurig och många ganska svåra fingerflyttningar.
Nu ska jag plugga engelska. Sen ska jag byta lakan i min säng och sen lira lite bas igen. Efter det ska jag hjälpa Simon att installera Buzz-spelet han fick igår.

Puss på alla!


Kommentarer
Postat av: sofia

hallå bästis :D

bloggen är skitsnygg nu ju!

2008-09-14 @ 11:28:58
URL: http://typsoofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fin din blogg är ! :)



sv. jag tycker också om dom :)

( tog dom från din pea ) :D

fast jag blir lite ledsen

för jag känner precis sådär ibland.

2008-09-14 @ 18:35:43
Postat av: amanda

oj jag glömde att skriva att det var jag. :)

men i alla fall, självklart så är vi the bögels.

hahahahah, den har inte kryat på sej än. XD

2008-09-14 @ 22:33:09
URL: http://glassistoralass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0