Söndag med bas och basket.

Idag händer nog inte så mycket... Vaknade vid halv 11 i morse och läste min braiga bok tills klockan var 11.
Än så länge idag har jag ätit frukost, borstat tänderna, klätt på mig mjuka härliga söndagskläder. Alltså slapp-kläder. Kom på att jag faktiskt hade samma kläder på mig när vi åkte till Italien i somras. ÅÅhh vad jag längtar tillbaka! Kan man inte bara spola tillbaka tiden? Nej, tydligen inte, jag har prövat, men det går inte. Så det är väl bara att försöka göra denna söndag till en helt okej sista-dagen-i-helgen-dag. Jag har fresten spelat lite bas också. Det gick bra, jag tror jag gillar Nirvana ganska mycket! Det är skönast att spela bas när man är ensam hemma, så att man kan höja volymen på förstärkaren riktigt mycket. Men idag är jag ju tyvärr inte ensam hemma. Ikväll klockan 18.00-20.00 är det träning i Hemmesta. Hoppas mitt knä inte bråkar med mig idag. Jag tänker värma upp ganska bra innan, så att knät är väl uppvärmt när vi börjar träna.
På onsdag fyller min söta lillebror 11 bast. I något tidigare inlägg tror jag att jag skrev vad jag ska ge honom, men för säkerhets skull skriver jag det inte en gång till.
I morgon börjar mitt godisförbud. Jag tänker försöka hålla mig ifrån chips och sånt också, förutom om det är något speciellt tillfälle kanske. (Som på onsdag!).
Nu ska jag njuta av en Delselius-bulle, som en avslutning på helgen och slutet av godisätandet. I morgon blir det andra bullar! Inget mer godis! Får se hur länge det håller... Jag satsar på en månad i taget. Det är ju kul att tjäna pengar på det också. Snart ska jag börja vara barnvakt åt mina små kusiner också, och då kommer det väl in lite pengar också. Plus min månadspeng. Det är kul att tjäna pengar.

Puss på allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0