En fet tisdag

Hej hopp!
Jag kom ganska precis hem nu. Jag, Amanda och lilla bror har varit i centrum och tjockat pizza på Sibylla. Efteråt åkte Amanda hem till sig och jag och Simon hem till oss. Just nu sitter jag här med vinterjackan på mig innomhus och sommarskor på fötterna. Jag var nere i källaren och hittade en massa fina skor som jag längtar efter att få använda till sommaren. Vinterjackan prövade jag mest för att se så att den inte var för liten. Den lär ju behövas i Dalarna. I övrigt gör jag inte särskilt mycket, packar så smått inför resan till Dalarna.
Igår kom Amanda vid sjutiden. Vi satt vid datorn och kollade på en massa konstiga bilder och videos på den stationära datorn. Sen åt vi mat och satt och pratade om allt från tv-reklamer till dataspel. Mycket skratt! Efter maten begav jag och Amanda oss till den här datorn och plötsligt var klockan elva. Familjen gick och la sig och sov medans jag och Amanda kom på att vi var sugna på te. Så där satt vi mitt i natten i pyjamas och drack te och åt skorpor. Mysigt värre! Efter att vi borstat tänderna kröp vi i säng och släckte lampan. Så låg vi och pratade om allt möjligt i ett par timmar. Jag tror vi somnade vid två någonting.
Idag har vi inte gjort så mycket, mest såsat omkring här hemma tills vi gick ner och åt lunch. Det bidde ingen russinutställning.
Nu ska jag vara lite social med min broder. Vi ska se på någon film och så ska vi nog göra semlor. Idag är det fettisdagen ju!
Ikväll när jag packat klart och min mamma kommit hem från jobbet så ska hon skjutsa mig till Amanda T. Där ska jag sova inatt och tidigt i morgon bitti beger vi oss upp till Dalarna! Där ska vi ha fem härliga, softa dagar tillsammans med hennes snälla mormor och morfar. Åhh, det ska bli så mysigt!
Hoppas ni får ett fortsatt jättehärligt sportlov!

Kram, kram skumbanan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0