Loppis i Siggesta

Tjolahopp!

Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag.

När jag vaknade och tittade ut genom fönstret blev jag inte glad. Jag blev till och med arg. Det låg minst fem cm snö på marken och mer var på väg ner från himlen. Fy! Och här om dan berättade jag ju om mina vårkänslor. En sak var ju säkert och det är att dom nu är som bortblåsta.
I varje fall var jag ju tvungen att släpa mig ur sängen. Dagens planer löd: Gå på loppis med Amanda Ernström!
Jag klädde på mig, dock fick jag byta klädval. Strumpbyxor i det här vädret? Nej tack! Sen åt jag frukost och efter frukosten var Mando Diao med på Nyhetsmorgon. De spelade Dance With Somebody och sen var det intervju. Och de var lika bra som alltid. Vid halv elva gick min buss från centrum. Jag fick byta buss i Kolvik och så bar det av till Siggesta där jag träffade Amanda. Det var loppis i logen. Vi gick omkring där i någon timme. Vi köpte ingenting, bara varsin korv och en påse bullar som vi åt upp. Sen orkade vi inte vara kvar, så vi gick ut i kylan och ställde oss i en liten busskur och väntade i en och en halv timme. Vi frös. Om vi gjorde. Ett under att vi kom på bussen med fötter som isklumpar. Så åkte vi hem till Amanda där vi värmde oss med varsin kopp te. Klockan halv fyra åkte Amanda till Body Joy och jag åkte hem.
Snart ska jag på träning.
I morgon ska jag plugga franska med min farmor!

Ha en fortsatt bra dag!

Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det låter som ni hade mysigt, fast det var kallt.

Men vi är bäst på att baka pepparkakor! :)

Tack, jag tog tillbaka den gamla headern, för det blir inte bra när jag försöker göra en ny..

Puss! ♥

2009-02-22 @ 17:00:13
URL: http://sofiat.blogg.se/
Postat av: amanda

sv. tack <3 !

2009-02-22 @ 20:53:54
URL: http://amandra.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: men du är sötast! :) ♥

2009-02-22 @ 22:25:11
URL: http://sofiat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0