I'm looking at you through the glass

Hallå!
Ojoj, nu har det gått nästan en hel vardags-vecka utan att jag har skrivit något.

Jag har pluggat och pluggat och tränat och spelat bas och inte varit det minsta sugen på att skriva.

- Så därför har jag inte skrivit heller.

Igår hade vi svenskaprov och det gick alldeles utmärkt. (Peppar, peppar, ta i trä!) Provet var faktiskt inte så svårt. Det blir nog dessvärre desto svårare i morgon, då har vi nämligen engelskaprov. Och jag är inte särskilt bra på engelska. Jag vill vara bra, men det är en annan sak.
Det är så himla mycket i skolan just nu att jag inte får så mycket andhämtning. För när det väl är helg så har jag annat för mig. Jag spelar matcher och är med vänner och så. Allt det där tar på krafterna, trot' eller ej.
Samtidigt som en massa skola så rör sig en massa annat i min lilla skalle också. Vänner, familj och livet. Det kan vara ganska frustrerande och vissa dagar känner jag bara för att lägga mig i sängen och sova, sova och inte vakna. Egentligen är det bara jag själv som kan göra något åt sakerna, om det inte finns någon annan till hands. Som tur är så har jag ju min familj, som betyder väldigt, väldigt mycket och alltid finns här för mig.

Nu i helgen ska ju Nicolina vara här. Det känns väldigt bra. Hon är faktiskt den allra bästa och närmsta vännen jag har. Och så kommer det nog vara vare sig vi vill det eller inte. Hon har nämligen varit med mig sen jag var ett litet knyte. Eller jag har i alla fall varit med henne sen hon var ett litet knyte och jag var ett år och nio månader.
Vi har gjort så mycket tillsammans och vi känner varandra bättre än någon annan gör. - Är inte det sant, Nico?
Även fast vi inte träffar varandra så mycket nu för tiden så vet vi alltid att vi har varandra. Och när vi väl är med varandra så finns det inget bättre. Och jag vet att du aldrig skulle såra mig, Nico. För du är en äkta vän, en som många, många skulle vilja ha, det är jag säker på.

Nej, nu måste jag plugga lite till på engelskan inför morgondagen. Sen ska jag laga middag.

Puss och kram!


två bilder från förrförra sommaren. kräftskiva med nicolina och david


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0