Helgen är kommen :)

Åhh, vad underbart! Äntligen helg igen!
Nu ikväll är det träning som vanligt och sen åker jag hem.
I morgon ska jag, Sofia och Amanda T åka till stan och gå på bio. Vi ska se I Taket Lyser Stjärnorna. Den verkar himla bra! Efter bion ska jag hem till Sofia och sova där. Vi ska nog göra pizza till middag och så ska vi köpa naturgodis. Mumsfilebabba!
På söndag är det träning på kvällen.
Igår i skolan fick vi göra ett slags motions-schema, antingen åt oss själva, någon familjemedlem eller en kompis. Jag gjorde ett till mig själv. Jag känner nämligen att jag behöver ett just nu. Jag ställde mig på vågen igår och blev med ens på dåligt humör. Kändes inte alls bra. Jag vill verkligen inte vara en människa som är onöjd med sin vikt och en sån som gör allt för att gå ner i vikt, får sådana människor känns bara tragiska tycker jag. Och jag tänker heller inte göra det här till en sån där gå-ner-i-vikt-blogg. Men från och med nu på måndag (och den här gången ska jag klara det) ska jag försöka följa mitt schema. Schemat är främst inte till för att gå ner i vikt (sådana uppgifter får man nog faktiskt inte i skolan, hur tjock man än är) utan det är till för att öka konditionen på fem veckor. Genom att hela tiden i små steg höja kraven på motion i schemat kommer konditionen ökas, hoppas vi på. Sen ska man också skriva in vad för mat man ska äta under de här veckorna också. Dock har inte jag kommit så långt i mitt skrivande än, men jag har i alla fall bestämt mig för att små-äta mindre. Genom att jag skriver ner allt det här på bloggen så känns det som en kick i baken att verkligen ta tag i det nu på måndag. Det är då mina fem veckor börjar.
Vi hade beep-test idag. Det gick inte så bra för mig personligen. Vissa skulle kanske säga att jag klagar när jag säger så. Men det handlar om att jag vill bli bättre och bättre, inte sämre och sämre så som det nu har gått. I slutet av sjuan hade vi beep-test första gången tror jag. Då fick jag 9.10. Gången efter det fick jag typ 9.2 eller något sådant. Nu fick jag bara 8.4. Jag är inte alls nöjd, och det handlar inte om någon annan än mig själv, för jag tävlar bara mot mig själv när det gäller beep-test. Men eftersom jag nu fick så försämrat resultat så har jag ett mål som jag måste försöka slå. Genom att gå efter mitt femveckors-schema så hoppas jag på förbättrad kondition och att jag ska bli vän med min spegel. Jag vet att jag inte är tjock, inte lider av fetma eller något sånt, men de senaste veckorna, eller dagarna, så har jag tänkt mycket på vikten och på min "figur". Granskar mig i spegeln och känner mig inte nöjd och så vidare. Mitt schema-mål handlar inte om att jag ska banta eller något, utan att jag ska förbättra konditionen och inget annat... men innerst inne kan jag erkänna att det nog lite handlar om att bli vän med spegeln också. Och för det behöver jag inte bara minska mig, utan mest handlar det om att jag måste skaffa mig självförtroende. Jag vill vara stolt för den jag är och hur jag ser ut.
Jag har självkänslan, men jag saknar det som jag önskar mig mest av allt. Självförtroende.


Kommentarer
Postat av: Madde

svar: låten heter Kleerup - Untill we bleed :)

2009-01-31 @ 10:17:36
URL: http://shogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0