Torsdag

Hej hopp!
Lugn och skön dag i skolan. Började med läsning i en halvtimme, sen hade vi vikarie Gittan när vi egentligen skulle haft träslöjd. Man fick jobba med lite vad man ville och jag pluggade lite inför no provet. Efter en dryg timme så fick vi gå till cafeterian och hänga där i ungefär två timmar. Vi gjorde inte mycket, utan låg mest i sofforna och degade. Jag och Amanda åt nudlar till lunch (vi hade nämligen ingen lust med korvbuffé som det skulle bjudas på i matsalen) vilket börjar bli en vana på torsdagar. Senare köpte jag en glass och tjockade i mej den också. Smaskelimums!
Efter våran håltimme/rast så hade vi franska, där vi också hade vikarie och satt och kollade på en fransk film hela lektionen, vilket var väldigt soft.Vikarien brydde sej heller inte så mycket om vi pratade en del, själv satt hon nämligen och läste i någon bok och smsade, haha! Jag tror Åsa är den bästa vikarien :P
Efter franskan så hade vi no, det vill säga prov. Jag var konstigt nog ganska lugn redan innan (kan ha att göra med att Sofia berättade så smått vad som skulle komma på provet, tack Sofia!) och provet gick bra kändes det som. Det återstår att se!
Efter skolan spelade jag bas och sen gick jag hem. Nu sitter jag här och fortsätter skriva på min so-uppsats. Den är inte klar och kommer nog inte vara det tills i morgon heller, men vi fick som tur var reda på igår att Nina inte tyckte vi skulle stressa, så vi kunde like gärna lämna in den nästa vecka. Eller veckan därpå. Nu försöker jag mest få det gjort för min egen skull, för annars skjuter jag bara upp det. Och det är aldrig kul sen när man väl måste göra klart!

Denna torsdag har faktiskt varit en riktig svullo-dag för mig. Vissa dagar orkar man bara inte bry sig.
Och bättre lär det inte bli i morgon, då jag ska äta både tårta och godis! Men det ska i och för sig bara bli kul. Amanda fyller nämligen 15 år i morgon! Efter skolan ska jag med henne på hennes dans och sen ska vi köpa en massa svull tror jag. Och sen ska vi baka tårta och fira Amanda, se på en massa filmer och bara mysa. Du är bäst Amanda, och jag tror det kommer bli en toppendag! (... i skolan kan jag inte lova något, vi har ju både Kicki och matte i morgon så... men jag ska göra så gott jag kan för att du ska ha det bäst!)
Nu måste jag fortsätta skriva lite religion.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: amanda

åh vad gullig du är!

jag älskar dej mest av allting i hela världen bästa vän! <3

2009-03-12 @ 21:31:09
URL: http://amandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0